miercuri, iulie 07, 2010

Dulceata de visine cu gel fix




Timp de preparare: 2 h
Ingrediente: 2 kg visine, 1 kg si 800 g zahar, 2 plicuri gelfix 1:1 (acesta l-am avut in camara), 3 vanilii. Am scos samburii cu presa de usturoi, astfel: asezi visina cu partea de care se prinde codita in sus si strangi manerele presei.
Mod de preparare: visinele spalate, curatate de codite si de samburi, se pun intro oala, se adauga cele 2 plicuri de gel fix amestecate cu 4 linguri de zahar, cand incepe sa fiarba tragem oala deoparte, adaugam restul de zahar, vaniliile pt aroma. Fierbem inca 1 -2 minute din momentul in care incepe sa fiarba dulceata. Se ia de pe foc si se toarna in borcane cu capac filetat, pastram borcanele la dunst uscat (acoperite bine cu o patura) pana a doua zi cand s-au racit si le asezam in camara. Am obtinut 8 borcanele.

Spalam fructele.
Scoatem samburii cu presa de usturoi.
Fara samburi.
Amestecam fructele cu gel fix.
Fierbem dulceata.
Punem dulceata in borcane.
Pofta buna!




10 comments:

felis spunea...

Ce bine arata dulceata!... Am facut si eu acum 3 zile. Ador dulceata de visine si a ta arata delicios.Ai scos samburii cu aparatul?... Cum este?...

maria elena spunea...

Multumesc frumos, Felis. Da, am scos samburii cu presa de usturoi, asa cum se vede in poza, azi vreau sa fac dulceata tot de visine dar fara gel fix, dupa metoda veche, de pe vremea mea, cand nu era gel fix. Multumesc de vizita, imi plac musafirii.

Mari spunea...

Mariela, nu prea am mai avut timp de blogarit, dar n-o sa raman datoare.
Imi place cum arata dulceata ta. Saptamana viitoare sper sa reusesc sa postez premiile de la tine si sa raspund la leapsa pe care mi-ai lansat-o.
Eu am un aparat rudimentar de scos samburi, dar tare m-ar tenta unul ca al Dianei.
Te sarut!

Fotograf nunta spunea...

arata foarte bine si-mi si place...preferata mea

maria elena spunea...

Mari, e buna si presa de usturoi.

maria elena spunea...

Fotograf nunta: multumesc.

detoxifierea organismului spunea...

Foarte apetisante

Unknown spunea...

Bună!Eu am respectat întocmai ce scrie pe plicul de felix și nu se încheagă!!! Ce pot să fac? Multumesc pt sfat anticipat!

maria elena spunea...

Draga vizitatorule, nu stiu ce scrie pe plicul de felix. Eu folosesc toate gamele de gelfix dr oetker, dar nu mi s a intamplat niciodata sa dau gres. Daca respecti in reteta cantitatea de fructe, zahar si gel fix, reusita e asigurata.

Unknown spunea...

Cred ca se incheaga in borcan cand e racita.

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita