duminică, iulie 25, 2010

Dulceata de strugurei, rabarbura si visine




Timp de preparare: aprox. 1 ora
 Ingrediente: 1 kg strugurei (pe care i-am pastrat in congelator sa pot face combinatia cu visine si rabarbura), 1/2 kg tulpini sau bete(cum vreti sa le spuneti) de rabarbura, 1/2 kg visine, 1 kg si 500 g zahar, 2 plicuri gel fix 1:1, 1 plic gel fix 2:1 (acestea le-am avut in camara, insa puteti folosi gel fix de un singur fel). Precizez ca pt siguranta am adaugat in plus un plic de gel fix, in loc de 2 am folosit 3 plicuri la 2 kg de fructe. 
Mod de preparare: eu am inceput cu spalatul si sterilizatul borcanelor (mi-au trebuit 7 borcane cu capac filetat). Sa pot face combinatii de fructe carora le-a trecut vremea si fructe care se gasesc, congelez fructele al caror sezon de recoltare a trecut. Deci, scoatem da la congelat strugureii, spalam si curatm visinile de codite si samburi, tijele de rabarbura se curata de pielite, se spala si se taie bucatele, le punem pe toate intrun cratit incapator, amestecam plicurile de gel fix cu putin zahar, respectand proportiile recomandate la instructiuni, adaugam amestecul peste fructe si le punem la fiert dupa indicatiile de pe plic. Dupa expirarea timpului de fierbere, adaugam restul de zahar si continuam fierberea dulcetii exact dupa instructiuni. Dulceata gata preparata se toarna in borcanele spalate si sterilizate, se capacesc, se intorc cu gura in jos 5 minute, apoi le dam la dunst uscat pana ziua urmatoare(se tin acoperite cu o patura groasa), cand se pot aseza in camara.
Sfat: vreau sa vin cu o completare, noua ne plac dulceturile ,,putin mai acrisoare,, deci cine se hotaraste sa incerce reteta, ii recomand sa puna mai mult zahar, cam 500 g in plus.







4 comments:

Diana spunea...

mmm ce dulceata buna, imi place filmuletul !

Boabe de Cafea spunea...

Vai, ce bine arata! Mi s-a facut asa de pofta...
Am sa fac si eu. Nu cred ca mai gasesc acum ce imi trebuie si nici cand sa fac nu mai am pt ca plecam in concediu. La anul va cer sfaturi!

maria elena spunea...

Diana, multumesc, zilele astea am reusit sa dau o alta fata postarilor.

maria elena spunea...

Boabe de Cafea, cu tot dragul iti ofer sfaturi. Ma bucur ca iti place. Concediu placut!

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita