vineri, iulie 30, 2010

Dulceata de caise reteta clasica



Timp de preparare: 2 ore.
Ingrediente: 3 kg caise fara samburi, 2, 400 kg zahar (cam 0,800 g zahar pt un kg de fructe), 2 pliculete sare de lamaie Dr. Oetker, 1 pliculet conservant Dr. Oetker.
Mod de preparare: caisele sanatoase, se spala, se scot samburii se pun intro oala corespunzatoare ca marime, adaugam zaharul si lasam la rece(in frigider) peste noapte. Punem caisele la foc, adaugam sarea de lamaie, amestecam in dulceata sa nu se lipeasca de oala, fierbem 30 minute, spumuim(indepartam spuma care se formeaza). Luam oala de pe foc, scurgem siropul care s-a format intro alta oala si il fierbem aproximativ 30 minute, dupa care amestecam cu fructele, adaugam conservantul si lasam dulceata sa clocoteasca 2-3 minute (am procedat in acest mod sa nu se zdrobeasca prea tare caisele), dupa care se toarna in borcane cu capace filetate, spalate si sterilizate ( sterilizarea se face in cuptorul aragazului aprins, pana se usuca borcanele). Punem borcanele la dunst uscat (acoperite cu o patura groasa) pana a doua zi cand se racesc si le depozitam in camara.

Go to ImageShack® to Create your own Slideshow

7 comments:

Boabe de Cafea spunea...

Vai de mine ce bine arata! Eu mai am de anul trecut gem de caise si banane. La anul fac si eu!

maria elena spunea...

Multumesc Boabe de Cafea!

Tavi spunea...

Ati fost vrednica, nu gluma :)! O sumedenie de bunatati. Eu desi am cumparat caise cu gandul sa fac dulceata... am facut placinta, iar pe restul le-am mancat :). Asa ca ma servesc de aici.

maria elena spunea...

Tavi multumesc pt aprecieri. Lasa ca mai sunt caise, daca te hotarasti, daca nu la anul. Placinta ta e tare apetisanta, am vazut reteta.

Tania spunea...

Dulceata de caise e cea mai buna! Bine, pe langa cea de cirese. :D

maria elena spunea...

Tania si eu apreciez gustul si aroma lor.

Anonim spunea...

ms m.ati ajutat la un referat la care am luat 10

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita