luni, februarie 15, 2010

Tort ,,inimioara cu fructe,,

Timp de preparare: 1 ora  
Blat: 3 oua, 3 linguri zahar, 3 linguri faina, 1 plic vanilie dr Oetker, 1/2 plic de praf de copt.  
Crema: 2 oua, 1 lingura faina, 150 g zahar, 250 ml lapte, 250 ml frisca El Maestro, 2 vanilii, 15 g gelatina+putin lapte, visine, un compot de ananas.
Pt ornat: compot de ananas, struguri, portocale(sau ce fructe doriti) Incepem cu gelatina pe care o punem la inmuiat in 100 ml lapte cam 30 minute.
Pregatim un blat: 3 albusuri batute spuma cu 3 linguri de zahar la care adaugam praful de copt si vanilia, adaugam cele 3 galbenuse, omogenizam usor, adaugam faina, amestecam usor pana la incorporarea acesteia. Turnam compozitia obtinuta in forma unsa si captusita cu hartie de copt. Am asezat forma intro tava de copt si am copt blatul in cuptorul dinainte incins. Tinem blatul in cuptor cam 15-20 minute(incercam cu scobitoarea sa nu se lipeasca de aceasta). Blatul copt il lasam deoparte si intre timp preparam crema.  
Crema: Galbenusurile se mixeaza cu zaharul, vaniliile, faina, laptele si se fierbe la foc mic amestecand continuu. Cand se ia de pe foc se adauga gelatina. Albusurile batute spuma se adauga si ele la compozitie si se pune la racit. La crema racita se adauga frisca batuta bine. La frisca am mai adaugat 2 linguri zahar pudra.
Pt asamblarea tortului, procedam astfel: se umezeste o bucata destul de mare de folie alimentara si se pune in forma de tort. Pe fundul formei se aseaza fructele (scurse bine de zeama), se pune crema, in care am adaugat visine si bucati de ananas, apoi deasupra am asezat blatul pe care l-am insiropat cu zeama din compot. Am acoperit blatul cu folie, am asezat o greutate peste blat si l-am tinut la rece cel putin 6 ore, dupa care am rasturnat tortul pe o tava, am scos folia si e gata de servit.
Tortul se prepara cam in 60 minute, cu cele 6 ore de stat la rece timpul total ajunge la 7 ore.

11 comments:

Unknown spunea...

Un premiu frumos pentru tine la mine pe blog.:)))http://casutalaurei.blogspot.com/2010/02/premiu-de-la-elena.html

Diana spunea...

Marielena ce tort frumos ai facut!te pup

maria elena spunea...

Diana, multumesc, al tau e special, e foarte reusit, mi-a placut tare mult, l-ai ornat frumos.

maria elena spunea...

Draga mea ardeleanca, sibianca si vecina de judet, iti multumesc mult de tot, o sa te caut sa-l iau acasa. Sunt foarte mandra sa primesc acest premiu de la tine, pupici.

Anonim spunea...

mmmm, ce bunatate inimioara asta!
epurasha2bb

maria elena spunea...

Multumesc Roberta, zau ca a fost gustoasa, mai ales ca am savurat-o alaturi de copii si nepotei.

maria elena spunea...

Adrian, multumesc pt aprecieri, sunt de-a dreptul incantata, accept propunerea, ma onoreaza.

Mari spunea...

Mariela, am admira tortul si pe site la Gustos.ro
si ti-am lasat acolo un comentariu.
Arata foarte bine si cred ca a fost apreciat de copii si nepotii tai.
Te pup!

maria elena spunea...

Multumesc ,,mama lui Alex,, l-au papat cu placere, i-am ajutat si noi.

Malvina spunea...

De unde pot cumpara o asemenea tava?

maria elena spunea...

Malvina draga, forma este cumparata de la un magazin de tip Penny market.

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita