miercuri, februarie 24, 2010

Tort de Dragobete, inimioara





In Ardeal, nu se sarbatoreste Dragobetele, dar eu totusi am pregatit un tortulet.
Timp de preparare: 55 minute.
Ingrediente pt blat: 3 oua, 3 linguri zahar, 3 linguri faina(pe care o cernem), vanilie, 1/2 praf de copt dr Oetker.
Pentru crema: 1 plic crema de vanilie dr. Oetker, 250 ml lapte, 1 pliculet tort gelee rosu, 1 vanilie, visine, compot de ananas.
Pentru ornat: struguri negri, nuca de cocos verde, felii de portocale si cateva bombonele argintii.
Mod de preparare: Pregatim un pandispan astfel: batem cele 3 albusuri spuma tare, adaugam zaharul, vanilia si praful de copt, continuam sa batem spuma pana se topeste zaharul, adaugam galbenusurile, amestecam usor, la sfarsit adaugam faina in ploaie, omogenizam cu grija, apoi turnam compozitia in forma si coacem cam 20-25 minute la foc potrivit. Incercam blatul cu scobitoarea, cand nu se lipeste de aceasta este copt.
Preparam crema: praful de gelee se amesteca cu zahar si apa sau suc din compot si se fierbe conform instructiunilor de pe ambalaj. Batem praful de crema cu 250 ml lapte rece asa cum cer indicatiile de pe ambalaj apoi adaugam: fructe de ananas din compot, visine din congelator fara samburi si praful gelee fiert, batem mai departe crema, care isi dubleaza volumul, imbracam pandispanul insiropat cu sirop din compot si ornam dupa imaginatie. Figurinele cu nuca de cocos, le-am realizat, asezand in crema forme de fursecuri apoi am presarat nuca de cocos, dupa care am scos cu grija formele si a iesit ce se vede. Am ornat marginile tortului cu boabe de struguri negri. A fost foarte gustos, crema a avut un gust placut, usor acrisor de la visine.

8 comments:

Diana spunea...

Marieleana ai facut inca o inimioara delicioasa!

pansy spunea...

bun si rapid tortul tau !

maria elena spunea...

Da Diana, sunt la capitolul ,,torturi inimioara,, sa fie si de Dragobete, ca e romanesc, nu?

maria elena spunea...

Multumesc, Pansy. Da, e si rapid, a fost si bun.

Daniela Addario spunea...

Frumos tortuletul, insa imi face cu ochiul forma pentru tort. Eu am una dar e din silicon, asta e mai buna si mai usor de manevrat.

maria elena spunea...

Daniela, eu imi doresc tare mult o ,,inima de silicon,, pt tort desigur, dar nu gasesc la mine in orasel.

Malvina spunea...

Stiam si eu reteta asta, numai ca parca iese mai bun tortul intr-o asemenea tava! :D

maria elena spunea...

Da Malvina, uneori mai conteaza si forma. Iti multumesc de vizita.

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita