luni, noiembrie 02, 2009

Lichiu cu varza

Timp de preparare: 2 ore (complexitate redusa).
Ingrediente:
Pt aluat: 1 kg faina de grau, 2 cubulete de drojdiuta proaspata, 1 lingura zahar, 1 lingurita sare, 2 linguri ulei, apa calduta pt framantat.
Pt umplutura: 1 kg de varza proaspata, care se caleste putin in ulei, se condimenteaza cu piper, sau ardei iute. Vara, eu pun si cate o rosie bine coapta, peste varza. Varza nu se caleste mult, deoarece, ea va sta si in cuptor cu aluatul. Atentie, pe aluat punem varza calita care s-a racit deja.
Mod de preparare: Se framanta un aluat din faina, drojdie, sare, zahar si apa cat cuprinde. Se lasa aluatul un pic mai moale, cand este aproape framantat se pune uleiul si se mai framanta pana la incorporarea acestuia. Eu framant cu robotul, folosesc dispozitivele pt aluat. Se lasa aluatul la dospit. Intro tava mare de aragaz, bine unsa cu untura si tapetata cu faina, am asezat aluatul, apoi am pus un strat gros de varza (dar la copt, parca se topeste varza), iar peste varza am intins din nou aluat, am intepat in cateva locuri cu furculita, apoi am dat tava la cuptorul incalzit dinainte. Se coace la foc normal, pana aluatul devine auriu. Dupa ce am scos tava din cuptor, am uns lichiul cu o bucata de slanina (se poate si cu ulei), am acoperit tava cu un servet si am lasat-o sa se raceasca putin, portionam lichiul si il asezam pe farfurie.

5 comments:

mariana scarlat spunea...

Bună reţeta. Acum vine postul şi e necesară!

maria elena spunea...

Da asa este Mari, eu chiar vreau sa fac zilele astea ca am adus azi varza din gradina noastra.

Anonim spunea...

Multumesc ca ati postat reteta. Mi-a fost de ajutor. Cred cu sinceritate ca sunteti o gospodina extraordinara. Doresc sa va intreb daca este neaparat necesar ca tava sa fie unsa cu untura sau se poate folosi si unt?

maria elena spunea...

Intotdeauna am folosit untura sau ulei, nu am incercat niciodata cu unt.

Unknown spunea...

Sunt convinsa ca e foarte bun ce ai gatit ca in Ardeal,bravo:)

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita