luni, mai 23, 2011

Cotlet umplut cu garnitura de fasole verde, ciuperci si porumb


Cine nu a vizitat vreodata saitul Laurei Laurentiu, o doamna destoinica  in ale gatitului, dar si o indragita interpreta de muzica populara banateana cu o voce minunata.
Reteta ,,Cotlet de porc umplut cu garnitura de fasole verde, ciuperci si porumb,, pe care vreau sa v-o prezint astazi este inspirata dupa reteta  dumneaei ,,Cotlet de porc umplut la cuptor,,
Folosind stilul meu de prezentare a retetelor sa trecem la treaba:
Timp de preparare: aproximativ 2 ore.
Ingrediente:
1 bucata de cotlet ( eu am ales o bucata de vreo 800 grame, avand in vedere nr redus de membri din familie, respectiv 3, insa cantitatea o alegeti in functie de necesitati)
200 grame carne tocata din care am preparat o compozitie de carnat, impreuna cu 3 catei de usturoi, 2  lingurite boia rosie, piper, sare, dupa gust. Aici insa am facut o mica schimbare, am vrut o pata de culoare si am adaugat putina mazare congelata si porumb din conserva, cate 1 lingura din fiecare
3 morcovi
2 mere(reteta din care m-am inspirat avea 1 mar, iar eu am adaugat unul in plus)
1 ceapa
1 telina mica(sau o bucatica de vreo 50 grame dintro telina mare)
100 ml vin alb
sare si piper
Garnitura: aici am facut iar o schimbare si am preparat o garnitura din fasole verde, ciuperci si porumb, din aceeasi dorinta de a da o pata de culoare preparatului. Am folosit:
1 borcan de fasole verde din provizile mele depozitate la camara
300 g ciuperci champignion
2 linguri de porumb din conserva
1 felie de unt (cam vreo 30 grame)
sare si piper
Modul de preparare: am inceput cu prepararea compozitiei pt carnat. Intrun castronas amestecam foarte bine carnea tocata, usturioul zdribit cu presa, piper, boia si sare dupa gust, framantam vreo 2-3 minutele, adaugam mazarea si porumbul, amestecam cu grija sa nu zdrobim boabele. Aici vreau sa fac o mica paranteza, sa va spun de unde mi-a venit ideea de a adauga bobite de mazare si porumb in compozitia de carne pt carnat. Am mancat un fel de salam uscat originar din Franta, care avea in compozitie un soi de boabe de alune si de aici mi se trage inspiratia, boabele aratau bine in feliile de salam. Sa revin la subiect: lasam compozitia deoparte si ne ocupam de cotlet: curatam cotletul de pielita, apoi cu un cutit ascutit, taiem cu grija un ,,buzunar fara fund, sau spart,,. Tot acum cu un cutit subtire si ascutit, intepam cotletul in 3 locuri, de-a lungul, de la cap la cap, in asa fel incat sa cream 3 spatii, in care infigem bastonase de morcov, curatat si spalat.
Umplem buzunarul cu compozitia de carne pt carnat pregatita ca mai sus si sper ca Laura sa nu se supere pe mine pt modificarile aplicate, dar asa am simtit eu pe moment sa pregatesc umplutura. Condimentam cotletul si il asezam intrun vas termoizolant pt cuptor, peste un pat de legume format din morcovii ramasi, ceapa, mere, telina (toate curatate, spalate si taiate bucati). Adaugam 100 ml vin alb si completam cu apa pana la jumatatea vasului, acoperim vasul cu folie de aluminiu si dam friptura la cuptorul preincins la 200 grade pt 1 ora, dupa care intoarcem cotletul pe cealalta parte, acoperim iar cu folie si mai lasam  vasul la cuptor pt inca 45 minute, dupa care, luam folia si lasam friptura la rumenit cateva minute. Dupa ce s-a rumenit  fripturica, am mutat-o in alt vas, pastrand-o calda, iar legumele din vas le-am transformat cu ajutorul blenderului intrun sos gustos si acrisor, caruia nu a trebuit sa-i mai adug nimic.
Pentru garnitura: intro tigaie teflonata am pus untul la topit, am adaugat ciuprcutele spalate si taiate bucatele, le-am sotat vreo 3 minute, am adaugat fasolea verde, porumbul, am sarat si piperat garnitura si cam atat.
Taiati cotletul felii si il serviti alaturi de garnitura si sos.
Aceasta reteta este prima din cele 2 retete, cu care doresc sa particip la concursul Bloggospodina, de pe saitul retetecalamama

Ingredientele
Taiem un buzunar in cotlet cu un cutit ascutit.
Cotletul umplut si condimentat.
Cotletul umplut intrun vas termorezistent pe un pat de legume.

Dupa procesul din cuptor.
Sosul gustos din legumele blenduite.

18 comments:

Adela Zilahi spunea...

hmmmm arata tare bine! parca simt aromele!!!!!!

violette spunea...

Super bine arata...! Bafta multa la concurs!

ceasuri de mana spunea...

E o reteta foarte buna, spun asta dupa ingrediente, si chiar o sa fac si eu, sunt sigur ca are un gust impecabil!

articole copii spunea...

Ce bine arata! Si eu vreau :)

ramonika spunea...

Un adevarat deliciu!Multa bafta la concurs! Speram sa ne incanti si cu cea de-a doua reteta!

Unknown spunea...

Arata super!

maria elena spunea...

Adela, Violette, ma bucur de aprecierile voastre si va multumesc.

maria elena spunea...

ceasuri de mana: sa ii multumim Laurei Laurentiu pt reteta, astept impresii daca ai sa o gatesti.

maria elena spunea...

articole pt copii: multumesc mult.

maria elena spunea...

ramonika: multumesc mult; da, inca nu sunt hotarata cu privire la urmatoarea, dar trebuie in 2-3 zile sa ma prezint si cu cea de-a doua reteta, asa este.

maria elena spunea...

Laura scumpa, multumesc de aprecieri, este si o incurajare totodata pt mine. Pupici baieteilor tai.

maria mihalache spunea...

Cat de bine ti-a iesit, ce frumos arata, ce bun trebuie sa fie.Felicitari si bafta la concurs!

maria elena spunea...

Medi draga, iti multumesc pt incurajari.

Unknown spunea...

super reteta, dar nu corestezi titlu ? e o m ica greseala, bafta la concurs, sa imi spui unde trebuie sa votez

maria elena spunea...

Adi, multumesc mult pt atentionare, am corectat. Vezi asa cum spuneam de fiecare data trebuie sa corectez macar o singura data, daca nu mai mult. Acum nu s-a modificat oare linkul? Multumesc pt urare, nu trebuie sa votezi, concursul este jurizat.

Electronice Online spunea...

Foarte bine arata asa de fraged:X.Deja ii si simt gustul parca.

maria elena spunea...

Electronice Online, a fost tare bun.

haine fashion spunea...

Arata superb! Ma gandesc intr-o duminica sa (incerc) sa prepar si eu aceasta minunatie.

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita