vineri, martie 18, 2016

Supa de rata cu taitei



In copilaria mea, mama crestea rate si le indesa cu porumb. Carnea era tare buna, ficatul era mare si tare gustos. Am primit de la tara o rata, dar nu indesata, deci nu prea grasa. Am preparat o supa tare gustoasa, chiar ca supa pe care o facea mama. Am avut zarzavat de la tarani.
Pentru o supa buna aveti nevoie de: o rata, 5 morcovi, 1 telina mica, 3 radacini patrunjel, 1 radacina pastarnac, 1 ceapa medie, cateva boabe de piper, 1 catel mare de usturoi, sare, cateva fire de patrunjel verde, 3 litri si jumatate apa, taitei de casa.
Carnea de rata transata se spala bine si se pune la fiert in apa rece impreuna cu  zarzavatul curatat si spalat. Adaugati sare, piper boabe, catelul de usturoi, cateva frunze verzi de patrunjel. La inceput adunati spuma, apoi fierbeti supa la foc mic, domol. Daca supa scade mai completati cu apa. Cand rata este fiarta, strecurati supa intr o oala curata, puneti din nou supa la fiert, mai adaugati sare daca este nevoie, adaugati taitei din belsug ( eu am avut taitei de casa) si fierbeti exact un minut, dupa care stingeti focul. Serviti cu patrunjel verde tocat marunt. 

0 comments:

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita