miercuri, iunie 02, 2010

Prajitura cu rubarba

                                                                                 Timp de preparare: 40 minute (complexitate redusa).
Ingrediente: Ingrediente pentru blat : 4 oua, 4 linguri zahar, 2 linguri de apa, 4 linguri cu varf de faina, un praf de sare, 1/2 praf de copt, rabarbura.
Pt spuma: 2 albusuri, 160 g zahar.
Pt ornat: 2 sau 3 tije de rabarbura(rubarba), 6-7 capsuni, 2 linguri zahar, 2 lingurite sirop de menta, 2 vanilii.
Mod de preparare: Se bat albusurile spuma tare cu un praf de sare, adaugam praful de copt si mai batem 1 minut. Din zahar si apa se face un sirop fierbinte care se pune peste albusuri batand in continuare. Se adauga galbenusurile dupa care se pune faina, amestecand usor pt omogenizare. Se toarna compozitia intro tava tapetata cu hartie pentru copt (dimensiunea tavii:34x24 cm). Rubarba curatata de pielite si taiata in bucati mici amestecata cu putin zahar si gris, se adauga la blat, se introduce blatul in cuptorul incalzit si se coace la foc potrivit 25-30 de minute. Albusurile batute spuma tare impreuna cu 160 g de zahar, se intind pe blat dupa ce acesta a stat la cuptor 25-30 minute. Intoduceti tava din nou in cuptor, faceti focul foarte mic si mai lasati prajitura pana ce spuma de albus s-a rumenit (uscat). Dupa ce s-a rumenit spuma, lasati prajitura sa se raceasca in tava apoi o portionati, inmuinad cutitul in apa de cate ori taiati sa nu crape spuma. Pt ornat se prepara un sos din 2-3 tije de rubarba, 2 linguri de zahar, 2 vanilii, 6-7 capsuni, 2 lingurite sirop de menta, se pune la fiert 2-3 minute, cand se raceste se mixeaza cu blenderul. Cu acest sos decoram prajitura, iar restul se serveste langa. M-am inspirat la prepararea sosului din reteta d-nei Silvia Varodi, careia ii multumesc.

5 comments:

Elena Toma spunea...

Buna prajitura asta, numai ca in Bucuresti nu gasesc revent (rubarba)! Am venit in dar cu un brat de premii, pe care ti le ofer cu placere.

maria elena spunea...

Multumesc de premii, am sa trec sa le ridic.

Liana10 spunea...

Arata bine prajitura. Am vazut si eu rubarba in Kaufland, dar nimic nu m-a facut sa o cumpar...

Bilete de avion spunea...

hmmm chiar e buna rubarba la prajituri??eu nu stiam de acest licru,am sa incerc si eu ca sa ma conving

maria elena spunea...

Bilete de avion: e buna nu numai la prajitura, dar si la compot si dulceata, incearca-le pe toate.

Trimiteți un comentariu

multumesc pentru vizita